Der er sket en rivende udvikling med min chef. Han er et meget ’autoritært’ menneske, som har meget svært ved at stole på, at andre mennesker kan tage et ansvar og sørge for, at hans virksomhed får flere kunder. Derfor var han godt på vej til hospitalet med stress og hjertestop. Indtil vi fik ham overbevist om, at vi er mange kompetente mennesker her i virksomheden, som godt kan tage ansvar og føre den videre. Også når han tager på ferie. Vi beordrede ham på ferie i 14 dage og tog over. Og han og hans kone tog til Ægypten i 14 dage.
Nu passes telefonen
I de 14 dage hyrede vi et firma til at lave telefonpasning for os. Det er noget af det sværeste at nå. Her er mange kunder, og vi har svært ved at nå det hele. Telefonpasningen skulle derfor outsources uden for huset. Sammen med kalenderstyringen for os alle sammen. Så ville vi ikke miste et møde eller skulle aflyse at besøge en kunde, fordi der blev overbooket i vores kalendere. Det viste sig at være en god løsning. Firmaet, vi hyrede, gjorde et fantastisk stykke arbejde. Ikke nok med at de udførte en perfekt og personlig telefonpasning, så tilbød de også at lave daglige opsummeringer over nye møder og gøremål, som hver eneste ansat i vores firma har fået ind på deres kalendere. De bliver sendt ud med mail, hver morgen kl. 7:00, så alle har en mulighed for at se deres dags aktiviteter, så de kan planlægge dagens forløb bedre.
Gang i den
Den lille ændring i vores virksomhed har medført, at vi på kun få dage har fået mange flere ordrer ind, end vi plejer at få i november måned. Det har også betydet, at chefen nu er villig til at videreføre aftalen med firmaet og eventuelt indføre live chat på vores hjemmeside.