Man kan sige, hvad man vil om personlig betjening, nærhed i lokalområdet og en masse andre fine ord, men når alt kommer til alt, er der faktisk andre ting, der tæller mere for en gut som mig, der driver et firma med en del ansatte med hver deres velpakkede servicevogn – og stationeret rundt omkring i kongeriget. Og jeg er helt med på, at det er en smule dobbeltmoralsk, hvad jeg vil fortælle. Så er det sagt. På den ene side lever jeg af at være tæt på kunderne lokalt – og alligevel dyrker jeg centralt indkøb online. Må nok hellere forklare, ikke?
Værktøj og grej er dyrt
Jeg har 14 servicevogne, der er stationeret fra Skagen til Gedser, og hver eneste af dem er spækket med værktøj, udstyr og reservedele. Det er ikke billigt, og det er klart, at der nærmest konstant er indkøb af nyt værktøj. Og det klarer jeg på webshop, for det betyder reelt, at jeg kan gøre det, når det passer mig – også klokken 23 om aftenen. Eller 3 om morgenen for den sags skyld.
Det er en enorm lettelse for mig, at jeg kan sætte mig ned med min liste fra drengene, bestille de enkelte ting online og få dem sendt direkte til drengenes adresser. Så når Erik i Skanderborg mangler nye skruetrækkere, kommer de til ham i en pakke med fragtmanden – og hvis Bent i Svendborg mangler for eksempel sikkerheds udstyr, bestiller jeg det til levering hos ham.
Jeg har flere servicevogne, der ikke har været her i Karise, siden de blev købt! Det er en af internettets mange lyksaligheder, og det har faktisk enorm betydning for min forretning.
Jeg sparer penge og tid
Ved at bruge e-vaerktoej.dk som min leverandør, sikrer jeg mig en døgnåben ordreekspedition, ingen brug af tid på at køre til grossisten – og nok så vigtigt: Lynhurtig levering direkte til mine folk. At jeg så samtidig sparer mellem 10 og 20% på det mest eværktøj ved at handle der – det er jo bare et ekstra plus 🙂