Jeg har drevet min virksomhed siden 1973, og jeg bliver da ved en hel del år endnu. Ofte tænker jeg tilbage på, hvor meget verden har ændret sig siden dengang – ikke mindst i forhold til hvordan jeg driver min forretning og mine indkøb. Dels har jeg et bilserviceværksted, og dels har jeg 4 VVS folk ansat, der arbejder primært med kloakker. Det er jo nok en sjov blanding, men det er nu sådan, det er gået hen og blevet.
I gamle dage fik jeg flere gange ugentlig besøg af såkaldte repræsentanter – som jo egentlig var sælgere – fra diverse firmaer, der leverede værktøj, reservedele og den slags. Så kunne man bestille, og de tog så hjem, lagde ordren ind og nogle dage senere blev der leveret. I dag går det helt anderledes for sig.
Værktøj fra dag til dag
Jeg ser ingen repræsentanter mere – eller i hvert fald sjældent. I dag køber jeg alt mit værktøj med online bestilling, og det gør jeg her: https://www.nimalift.dk/vaerktoj.html
Egentlig savner jeg nogle gange at få en sælger på besøg, men jeg må jo også erkende, at det sparer mig for en hulens masse tid, at de ikke kommer rendende. Og når jeg køber hos NIMA først på dagen, sker det tit, at jeg har det med fragtmanden allerede næste dag.
I snit tror jeg, at jeg sparer mindst 10% ved at handle hos dem og ofte meget mere.
Også større udstyr til autoværkstedet
Som erfaren indkøber behøver jeg faktisk ikke en masse rådgivning og tilbudsgivning, når jeg foretager større indkøb. Selv når det er tid at udvide eller udskifte, og det gælder for eksempel 2-søjlede, 4-søjlede og andre typer af autolifte, handler jeg med bestilling online.
Det kan i den grad betale sig! For eksempel kan jeg hos NIMA finde en autolift til under 9000 kroner!
Når jeg sådan kan spare både tid og penge på én gang, er jeg nem at få til at købe online, for i sidste ende er den slags besparelser jo direkte på bundlinjen, og den bekymrer vi selvstændige altså en hel del om.